Wednesday 14 September 2011

နယ္ခ်ဲ ့နဲ ့ပေဒသရာဇ္ ဘယ္ဒင္းကပုိဆုိးသလဲ




        ေဆာင္းပါး - ဂၢ

     ကဲ...ကဲ လုိရင္းတုိရွင္းဘဲလုပ္ရေအာင္။ နယ္ခ်ဲ ့စနစ္နဲ ့ပေဒသရာဇ္စနစ္ ဘယ္ဒင္းကပုိဆုိးသလဲ ဆုိရာမွာ က်ဳပ္တုိ ့ႏုိင္ငံသားေတြအဖုိ ့အေျဖႏွစ္ခုထြက္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံတြင္းမွာ ေနာက္ဆုံးပေဒသရာဇ္
စနစ္ ထြန္းကားခဲ့တဲ့လူမ်ိဳးစုႀကီးအဖုိ ့မိမိတုိ ့ကုိ အျပဳတ္ခ်လုိက္တဲ့နယ္ခ်ဲ ့ဟာ အလြန္မုန္းစရာေကာင္း
တဲ့ ရန္သူစစ္စစ္ဘဲေပါ့။ သူတုိ ့အေနနဲ ့ေတာ့ နယ္ခ်ဲ ့စနစ္ကုိ ပေဒသရာဇ္စနစ္ထက္ဆုိးတယ္လို ့
သေဘာ ထားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အျခားတဘက္မွာ ပေဒသရာဇ္ေခတ္တုံးက စစ္ရွဳံးလုိ ့ပေဒသ ရာဇ္ေက်းကြ်န္ဘ၀နဲ ့အာဏာမဲ့ခဲ့ရတဲ့ တျခားလူမ်ိဳးစုအားလုံးအဖုိ ့ေတာ့ မိမိကုိ တေလွ်ာက္လုံးအႏုိင္
ယူ ဓါးမုိး ႀကီးစုိးခဲ့တဲ့လူမ်ိဳးတမ်ိဳးကုိ တျခားလူမ်ိဳးတမ်ိဳးက လာၿပီးအႏုိင္ယူျခင္းဟာ ၀မ္းနည္းစရာဟုတ္ႏုိင္ ပါ့မလား။ 

         အဲဒါ ဆံျဖဴေအာင္စဥ္းစားမွ သိႏုိင္တဲ့အေျဖမဟုတ္ပါဘူးေနာ္။ ေနာက္ၿပီး တခုသိထားသင့္တာ
က ဒီအျဖစ္ ဒီအေျခေတြနဲ ့ပါတ္သက္ၿပီး ခံေနရတဲ့လူမ်ိဳးစုေတြထဲက တခ်ိဳ ့ဟာ ဘာမွမခံစားရတဲ့ ဟန္ေဆာင္ျပဳေနၾကတာရွိရင္ ဒီအျပဳအမူဟာ တကယ့္စိတ္ရင္းကလာတာလား၊ ေၾကာက္လုိ ့လား၊ သာေပါင္းညာစားစိတ္ဓါတ္ေၾကာင့္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘာမွမသိတဲ့အရုိး၊ အ အ.ေတြျဖစ္ေနလုိ ့လားဆုိတာ သုံးသပ္ဖုိ ့လုိပါတယ္။ ဒါကတရားမွ်တမွဳကုိ ျဖစ္ေပၚေစလုိတဲ့ ေစတနာမွန္သူေတြအတြက္ေျပာတာပါ။ မွန္ကန္တရားတဲ့လုပ္ရပ္ေတြကုိ လုပ္ႏုိင္ဖုိ ့ဆုိတာက ေစတနာမွန္ယုံနဲ ့မလုံေလာက္ပါဘူး။ ရထား သိထားတဲ့အခ်က္အလက္ေတြကလည္း အမွန္နဲ ့နီးစပ္ဦးမွျဖစ္မွာပါ။


     နယ္ခ်ဲ ့ေခတ္အႏွစ္တစ္ရာအတြင္းမွာ ဗမာျပည္ပေဒသရာဇ္စနစ္ အျမစ္ျပဳတ္သြားခဲ့တဲ့တခ်ိန္ထဲမွာ
ဘဲ အျခားလူမ်ိဳးစုေတြအားလုံးကုိ ဗမာနဲ ့တန္းတူအျဖစ္ နယ္ခ်ဲ ့ေတြက သတ္မွတ္ခဲ့တယ္။ ဒါကလဲ လူမ်ိဳးျခားေတြကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ရာမွာ မိမိဘက္ပါသူရွိေနေအာင္ လုပ္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးကလိမ္ဥာဏ္ လုပ္ထုံး လုပ္နည္းေတြပါ။ ေမတၱာေစတနာသက္သက္နဲ ့လုပ္ေပးတာလုိ ့ဘယ္တုိင္းရင္းသားကမွ သေဘာမထား ပါဘူး။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ ဒီနယ္ခ်ဲ ့ေခတ္မွာမွ မိမိရဲ ့ေသြးခ်င္းဆုိတဲ့ပေဒသရာဇ္ေတြက ေပးဖုိ ့လုံး၀ေစ တနာမထားခဲ့တဲ့ မိမိဆုိင္ရာလူမ်ိဳးစုအားလုံးရဲ ့ စကား၊စာေပေတြ ေဖၚထုတ္အားေပးျခင္းခံရတယ္။ 


   ကခ်င္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဗမာျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္လူမ်ိဳးျဖစ္ျဖစ္ ေခတ္မွီေက်ာင္းေတြ တရား၀င္ဖြင့္လွစ္ခြင့္ရၾကတယ္။
ေငြမလုံေလာက္ရင္ အစုိးရဆီျဖစ္ျဖစ္၊ ႏုိင္ငံတကါဘာသာေရးအဖြဲ ့အစည္းကုိျဖစ္ျဖစ္၊ တင္ေတာင္းလုိ ့ ရတာေတြလဲရွိတယ္။ တခ်ိဳ ့ဆုိရင္ ခုခ်ိန္ထိ အစုိးရက မပယ္ဖ်က္ရဲတဲ့ အမ်ိဳးသားအလံတရား၀င္ထူခြင့္၊ အမ်ိဳးသားသီခ်င္းဆုိခြင့္ေတာင္ ရခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေတြဟာ နယ္ခ်ဲ ့အုပ္စုိးမွဳေၾကာင့္ ရခဲ့တဲ့တုိင္းရင္းသား တုိ ့ရဲ ့တန္ဖုိးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ေတြမဟုတ္ဘူးလုိ ့မ်က္စိစုံမိတ္ၿပီး ျငင္းလုိ ့ရမလား။ ပေဒသရာဇ္ေခတ္တုံးကေတာ့ ဒါေတြလုပ္ရင္ေခါင္းျဖတ္ၿပီး ရြာလည္မွာခ်ိတ္ျပခံရဖုိ ့ပါဘဲ။ ဒီေတာ့ ဒီလူမ်ိဳးစုေတြအဖုိ ့ နယ္ခ်ဲ ့နဲ ့ပေဒသရာဇ္ ဘယ္ဒင္းကပုိဆုိးတယ္ဆုိတာကုိ ဘယ္ႏုိင္ငံေရးသင္တန္းမွ မတက္ဘူးဘဲနဲ ့လည္း ေကာင္းေကာင္းသိႏုိင္ၾကမွာဘဲေပါ့။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။


                        ဒီမွာ က်ဳပ္တုိ ့၀ဲယါႏုိင္ငံေရးသမားေတြ၊ စာေပသမားေတြကစၿပီး ဆင္ျခင္ၾကဖုိ ့က နယ္ခ်ဲ ့လုပ္ရပ္နဲ ့ပါတ္သက္ၿပီး တုိင္းရင္းသားေတြ ဘာမွနားမလည္ၾကသေယာင္ ေျပာဆုိေရးသားေန ၾကမွဳပါဘဲ။ သူသိမွန္းမသိရင္ ကုိယ္ကသါ တကယ္မသိတဲ့လူျဖစ္ေနမွာေပါ့။ေနာက္တခု ၾကားျဖတ္ေျပာ
ထားခ်င္တာက ဗမာပေဒသရာဇ္ေတြဆုိး၀ါးတယ္ဆုိတဲ့အခ်က္ဘဲ။ ဒါဟာ က်ဳပ္တုိ ့ႏုိင္ငံမွာ တကယ္ျဖစ္ ပ်က္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းေတြကုိ ယူၿပီးေျပာရတာပါ။ ဗမာလူမ်ိဳးေတြက တျခားလူမ်ိဳးေတြထက္ ထူးထူးကဲကဲ
ပုိၿပီး ဆုိး၀ါးတယ္လုိ ့ေျပာေနတာမဟုတ္ဘူး။ တကယ္လုိ ့ပေဒသရာဇ္ေခတ္တုန္းက စစ္ႏုိင္ခဲ့တဲ့လူမ်ိဳး
ဟာ ကရင္ျဖစ္ေနရင္ေရာ၊ ရွမ္းျဖစ္ေနရင္ေကာ၊ မြန္၊ရခုိင္ စတဲ့တျခားလူမ်ိဳးတစုစု ျဖစ္ေနရင္ေကာ၊ တျခားလူမ်ိဳးစုေတြအေပၚ ဗမာပေဒသရာဇ္ေတြဆုိးတာထက္မနည္း ဆုိးၾကမွာပါဘဲ။ 


              ဘာျဖစ္လုိ ့လဲဆုိေတာ့ ဒီမုိကေရစီေတြ၊ လူ ့အခြင့္အေရးေတြကုိ ဘာမွနားမလည္ေသးတဲ့ 
အဲဒီေခတ္က တကမၻာလုံးမွာရွိတဲ့ အုပ္စုိးသူေဆြမ်ိဳးစုတုိင္းဟာ ျပည္သူေတြကုိ ကြ်န္လုိ ့သတ္မွတ္ၿပီး အႏုိင္က်င့္အုပ္စုိးလာၾကတာခ်ည္းပါဘဲ။ပေဒသရာဇ္ေခတ္တေလွ်ာက္လုံးမွာ ဗမာဘုရင္က ဗမာျပည္
သူအခ်င္းခ်င္းကုိလည္း ကြ်န္လုိ ့ဘဲသတ္မွတ္တာပါဘဲ။ ပေဒသရာဇ္ေဆြမ်ိဳးေတြ အမ်ိဳးျပဳတ္သြား ၿပီးေနာက္ပုိင္းမွာ သာမန္ျပည္သူေတြလက္ထဲ အာဏာေရာက္လာတဲ့အခါက်မွ တုိင္းေတြ၊ႏုိင္ငံေတြကုိ ပေဒသရာဇ္ေဆြမ်ိဳးတစုပုိင္တဲ့ေခတ္ကေန အမ်ိဳးတူလူမ်ိဳးတစုလုံး ပုိင္တဲ့ေခတ္အျဖစ္ ေျပာင္းလာ တာျဖစ္တယ္။ အဲဒီေခတ္အေျခအေနေအာက္မွာမွ အုပ္စုိးသူလူမ်ိဳးနဲ ့အုပ္စုိးခံလူမ်ိဳးရယ္လုိ ့ ပုိင္းျခားႏုိင္ တာေတြျဖစ္ေပၚလာတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ ့ဒီလုိပုိင္းျခားႏုိင္တာလဲဆုိေတာ့ ဗမာလူမ်ိဳးစုနဲ ့တျခားတုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုေတြမွာ မတူတဲ့ လူမ်ိဳးသက္သက္ဆုိင္ရာ အေျခအေနေတြျဖစ္ေပၚေနလုိ ့ပါဘဲ။


   လူမ်ိဳးေရးသက္သက္ဆုိင္ရာဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရကုိ ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။ဒီေ၀ါဟာရက အခုေဆာင္းပါးမွာမွ စၿပီးေတြ ့ရတဲ့ ႏုိင္ငံေရးေ၀ါဟာရ အသစ္စက္စက္မုိ ့ပါ။ ဗမာျပည္မွာ စား၀တ္ေနေရး၊ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ ရပုိင္ခြင့္၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္ေတြကုိၾကည့္ရင္ ဗမာလူမ်ိဳးစစ္စစ္ တဦးစီေတြနဲ ့အျခားလူမ်ိဳးတဦးစီေတြၾကားမွာ ခြဲျခားမ်က္ႏွာလုိက္တဲ့ ဥပေဒေတြခ်မွတ္ထားတာမရွိပါဘူး။ ဆင္းရဲ၊ခ်မ္းသာဆုိတဲ့ ဘ၀အေျခအေနေတြ
ဟာ လူမ်ိဳးအလိုက္ျဖစ္ေနတာမဟုတ္ဘဲ လူတဦးစီရဲ ့ ဘ၀အေျခအေနအေပၚ တည္ေနပါတယ္။ ၿမိဳ ့ျပႀကီးေပၚ မွာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာတဲ့ ဘြဲ ့ရက၇င္တေယာက္ဟာ အလုပ္ႀကီးအကုိင္ႀကီးလုပ္ရၿပီး ႀကီးပြါးေနမယ္။ ဒါမွမဟုတ္လည္း အစုိးရအရာရွိႀကီးတဦးအျဖစ္ ထည္၀ါေနမယ္။ အညာေဒသကဆင္း
လာတဲ့ ဗမာဆင္းရဲ သားတေယာက္ဟာ ၿမိဳ ့ေပၚမွာ ေက်ာက္သယ္၊ လမ္းခင္းအလုပ္ၾကမ္းကုိ ပင္ပင္ ပန္းပန္းလုပ္ရသေလာက္ ထမင္းနပ္မွန္ေအာင္ မစားရတဲ့ဘ၀ေရာက္ေနမယ္။ ဗမာျဖစ္တယ္ဆုိယုံနဲ ့ သခင္စတုိင္ဖမ္းခြင့္ ရွိႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။


      ဆုိလုိတာက ဒီလုိကိစၥမ်ိဳးေတြမွာ ဗမာနဲ ့အျခားလူမ်ိဳးေတြအၾကား သတ္မွတ္ခြဲျခားထားတဲ့နည္းေတြ၊ စနစ္ေတြ၊ လုပ္ထုံးေတြမရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့....ဒါပမဲ့ေပါ့...ဘာသာ၊ စာေပ၊ယဥ္ေက်းမွဳအပုိင္းမွာက်ေတာ့၊ လုံး၀ ရွင္းရွင္းဘြင္းဘြင္ႀကီးကုိ၊ ခြဲျခားဖိႏွိပ္ထားမွဳေတြ တရား၀င္လုပ္ေနတယ္။ အဲဒါ လူမ်ိဳးေရးဆုိင္ရာသက္ သက္လုိ ့ေခၚတယ္။


     တုိင္းရင္းသားစာေပေတြဟာ ေက်ာင္းမွာေရာ ရုံးလုပ္ငန္းမွာပါ ဘယ္ေနရာမွာမွ တရားမ၀င္ပါဘူး။ တုိင္းရင္းသားအားလုံးဟာ မိမိရဲ ့စာေပကုိ ဗမာစာနဲ ့၊ တန္းတူတဲ့နည္းေတြနဲ ့ ဆည္းပူးခြင့္မရဘူး။ တုိင္းရင္းသားေတြအားလုံးဟာ မိမိစာေပကုိ တိမ္ေကာပေပ်ာက္ေစတဲ့ အခုလုိေျပာင္ဖိႏွိပ္မွဳေတြကုိ သင့္ျမတ္တဲ့လုပ္ရပ္အျဖစ္ လက္ခံထားၾကရတယ္။ တျခားတဘက္မွာ ဗမာလူမ်ိဳး ျပည္သူအမ်ားစုႀကီး ကုိယ္တုိင္ကလည္း တုိင္းရင္းသားေတြအေပၚ အစုိးရက ဒီလုိလုပ္တာကုိ ဖိႏွိပ္တာလုိ ့မေတြးမိဘူး။ ဆုိးတယ္လုိ ့လဲမထင္ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ နားလည္ဖုိ ့ကုိယ္ခ်င္းစာဖုိ ့မႀကိဳးစားဘူး။ 

လူထုမွာ ျပည္ေထာင္စု စိတ္ဓါတ္ေကာင္းေကာင္းမ၀င္ေသးဘူး။ ျပည္ေထာင္စုညီေနာင္ေတြအေပၚ၊ အသိအမွတ္ျပဳေပးရမဲ့အခြင့္ အေရးေတြကုိလဲ အေလးအနက္မရွိေသးဘူး။ ပေဒသရာဇ္ဆန္ဆန္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္ေတြက အႏုိင္ယူႀကီး စုိးေနဆဲဘဲ။ ဒီလုိျဖစ္ရတာကလဲ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးကတည္းက ပေဒသရာဇ္အႏြယ္၀င္ စိတ္မကုန္ခမ္းေသး တဲ့ အုပ္ဆုိးသူအဆက္ဆက္ဟာ ဗမာလူမ်ိဳးကုိ မိမိတုိ ့ရဲ ့အေျခခံလူထုအျဖစ္ သတ္မွတ္ပုံသြင္းအသုံးခ်ခဲ့ လုိ ့ပါဘဲ။ အဂၤလိပ္ေခတ္က ကရင္၊ကခ်င္ စတဲ့လူမ်ိဳးစုေတြကုိ အဂၤလိပ္အစုိးရက ပုံသြင္းအသုံးခ် ေျမာက္စား တဲ့နည္းနဲ့ သိပ္မျခားပါဘူး။


                   ဒီေတာ့ အဂၤလိပ္ကုိေတာ္လွန္ၿပီးေနာက္ပုိင္း ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ လူထုရဲ ့မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဆုိတာက
ႏွစ္ပုိင္းျဖစ္ေနတာေတြ ့ရတယ္။ တမ်ိဳးက ပေဒသရာဇ္စိတ္ဓါတ္ ျပန္လည္ေခါင္းေထာင္လာျခင္းနဲ ့တူတဲ့၊ ပေဒသရာဇ္အေမြစားအေမြခံ၊ လူမ်ိဳးျခားဆန္ ့က်င္ေရး မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္ျဖစ္ၿပီး၊ ေနာက္တမ်ိဳးက လက္၀ဲ
ဆန္ တဲ့အရင္ရွင္ နယ္ခ်ဲ ့ဆန္ ့က်င္ေရး၊မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က လက္၀ဲႏုိင္ငံေရးအင္အား စုေတြဟာ၊ လူထုကုိ အရင္းရွင္နယ္ခ်ဲ့ဆန္ ့က်င္ေရး မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္နဲ ့ေရွ ့ေဆာင္ခဲ့တာျဖစ္ေပမဲ့၊
ျပည္သူအမ်ားစုက ကုိယ္က်ဳိးစြန္ ့ရဲရင့္တဲ့ လက္၀ဲအင္သားစုေတြရဲ ့ဦးေဆာင္မွဳကုိ၊ ခံယူခဲ့ေပမဲ့ လူမ်ိဳးျခားနယ္ခ်ဲ ့ကုိ တုိက္ ထုတ္ေရးဆုိတဲ့ လူမ်ိဳးေရးစိတ္ဓါတ္ကသါ အဓိကတြန္းအားျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဗမာျပည္ထဲမဟုတ္ပါဘူး ၊ နယ္ခ်ဲ ့ ကုိေတာ္လွန္ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ႏုိင္ငံတုိင္းက လူထုေတြရဲ ့ အဲဒီအခ်ိန္
က နားလည္သေဘာေပါက္မွဳေတြဟာ၊ ဆင္တူပါဘဲ။


    ဦးေဆာင္ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ ့အစည္းေတြရဲ ့ ခံယူခ်က္နဲ ့အယူအဆေတြဟာ အဆင့္ျမင့္ႏုိင္ငံေရးပညာရပ္ က်မ္းဂန္ႀကီးေတြလုိျဖစ္ေနတာမုိ ့ သာမန္ျပည္သူေတြ ဂဃနဏ ကြဲေအာင္ နားလည္ခဲ့တယ္လုိ ့ယူဆရင္ မမွန္ႏုိင္ပါဘူး။ ဟုိေခတ္ကုိမေျပာနဲ ့ခုေခတ္အထိလဲ ႏုိင္ငံေရးကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ သင္ၾကားရဘူးျခင္းမရွိ
ဘဲ နဲ ့ လြယ္လြယ္နားလည္ႏုိင္တဲ့ အေသးစားပညာရပ္ေလးတခု ျဖစ္မေနေသးပါဘူး။ ေခတ္ပညာတတ္ 
ဘြဲ ့ ရျဖစ္သည့္တုိင္ အမ်ားစုဟာ ႏုိင္ငံေရးအယူအဆေတြကုိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းႀကီး နားလည္ေနၾကတာ
မဟုတ္ပါဘူး။ ဟုိကိစၥမွာဘြဲ ့ရတာနဲ ့ ဒီကိစၥကုိလည္း နားလည္တယ္လုိ ့အထင္တလုံးေတြ ျဖစ္ေနၾကတာ
ပါ။ ဒါမွမဟုတ္ အေတြ ့အႀကဳံမျပည့္စုံတဲ့ ေဘးလူေတြက ၀ုိင္းထင္ေနၾကတာပါ။


    က်ဳပ္တုိ ့အားလုံးမွာ တဘက္နဲ ့တဘက္ ထူးထူးျခားျခား ကြဲျပားတယ္လုိ ့ ကုိယ့္ကုိထင္ေနၾကေပမဲ့၊ တႏုိင္ငံတည္းက ႏုိင္ငံသားေတြျဖစ္ေနတာဆုိတာ က်ဳပ္တုိ ့ရဲ ့စဥ္းစားေတြးေခၚနည္းေတြဟာ အလြန္
အေရး ႀကီးတဲ့ ကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ တဘက္နဲ ့တဘက္ ျပတ္ျပတ္သားသား ကြဲျပားမွဳမရွိပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ လူမ်ိဳးစုဆုိင္ရာ ျပသနာကုိဘဲၾကည့္ေပါ့။ လက္ယာဓနရွင္၀ါဒီေတြနဲ ့လက္၀ဲလူတန္းစား
ႏုိင္ငံေရးသမားေတြဟာ ဒီေလာက္ထင္ထင္ရွားရွားျဖစ္ေနတဲ့ လူမ်ိဳးစုျပသနာကုိ စား၀တ္ေနရးဆုိင္ ရာစားခြက္လုျပသနာတုိက္ပြဲေတြရဲ ့ အက်ိဳးဆက္မွ်ျဖစ္တယ္လုိ ့၊ ျမင္တဲ့အတြက္ တုိက္ရုိက္ေျဖရွင္းဖုိ ့ ရည္ရြယ္ခ်က္မထားၾကဘူး။ ဒါဟာ အစြန္းႏွစ္ဘက္ရဲ ့ဆုံခ်က္ဘဲေပါ့။တခ်ိဳ ့ႏုိင္ငံေရးအုပ္စုေတြဟာ မိမိကုိယ္မိမိ ဒီမုိကရက္တစ္လုိ ့ထင္ေနၾကတဲ့ ပေဒသရာဇ္အေမြစား အေမြခံစိတ္ဓါတ္ကုိ မစြန္ ့ႏုိင္သူ ပေဒသရာဇ္မ်ိဳးခ်စ္မွ်သာ ျဖစ္ေနၾကတဲ့နည္းတူ မိမိကုိယ္မိမိ၊ ပစၥည္းမဲ့ကြန္ျမဴနစ္လုိ ့ ခံယူေနၾကသူမ်ား ဟာလည္း တကယ္ေတာ့ သူတုိ ့က အမ်ိဳးသားေရးလုိ ့ အမည္ေပးထားတဲ့ လူမ်ိဳးေရးစိတ္ဓါတ္ ဂြင္ထဲမွာ
ဘဲ ပိတ္မိေနေသးတဲ့ ပေဒသရာဇ္မ်ိဳးခ်စ္ေတြ ျဖစ္ေနၾကတာပါဘဲ။


          ယခင္က နယ္ခ်ဲ ့ျဖစ္ခဲ့ဘူးတဲ့ႏုိင္ငံက ျပည္သူလူထုေတြဟာ ခုအခါမွာ နယ္နိမိတ္မဲ့ႏုိင္ငံတကါစိတ္
ဓါတ္ေတြ၊ တဖြားဖြားႀကီးထြားေနခ်ိန္မွာ က်ဳပ္တုိ ့ဆီမွာေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္ထက္ ပုိၿပီးတုိးတက္
တဲ့ ခံစားခ်က္ေတြ ေျမေတာင္အေျမာက္မခံရေသးပါဘူး။ လက္၀ဲေရာ လက္ယာႏွစ္ဘက္လုံးက ပုဂၢဳိလ္ မ်ားထဲက တုိးတက္လွၿပီဆုိသူမ်ားေတာင္မွ တကယ္ဆန္းစစ္လုိက္ရင္ ပေဒသရာဇ္မ်ိဳးခ်စ္ေတြမွ် သာ လွ်င္ ျဖစ္ေနၾကပါေသးတယ္။


    အဆုိးဆုံးကေတာ့ ဟန္မေဆာင္တတ္တဲ့ အာဏာလက္ရွိစစ္အစုိးရက ျပသနာကုိ ေျဖရွင္းရမဲ့အစား ပေဒသရာဇ္ေခတ္ကလုိ စစ္ေရးနည္းနဲ ့ေခ်မွဳန္းရင္း သံႀကိဳးကြင္းဆက္ျပသနာေတြကုိ ဖန္တီးေန ၾကျခင္းပါဘဲ။ တုိင္းရင္းသားေတြေၾကာက္ၿပီး ဦးက်ိဳးကုန္ရင္ ဒါမွမဟုတ္ ေသြးေႏွာကုန္ရင္ ဗမာျပည္ျပသနာ လည္း အုိေကသြားမွာဘဲလုိ ့ ထင္ၾကတယ္။


ပေဒသရာဇ္ေခတ္က တုိင္းရင္းသားေတြကုိအႏုိင္က်င့္ခဲ့တဲ့ ဘုရင္ေတြဘာေတြကုိလည္း ခုထိခ်ီးေျမာက္
ကုိးကြယ္ထားၾကတယ္။ ဒါဟာ မိမိေရာ မိမိရဲ ့အအုပ္ခ်ဳပ္ခံလူထုကုိေရာ ပေဒသရာဇ္မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ဓါတ္ ျပန္လည္လႊမ္းမုိးေစဖုိ ့ဒါမွမဟုတ္ ဆက္လက္လႊမ္းမုိးေစဖုိ ့ အတိအလင္းလုပ္ေနျခင္းဘဲ။ တဘက္မွာလည္း တျခားလူမ်ိဳးအားလုံးကုိ အငယ္အေႏွာင္းစိတ္ဓါတ္ မ၀င္ ၀င္ေအာင္လုပ္ေနတာပါဘဲ။ အစုိးရက မိမိအာဏာတည္ေဆာက္ေရးမွာ မိမိရဲ ့အေျခခံလူမ်ိဳးစုအျဖစ္၊ အသုံးခ်ခံထားတဲ့ ဗမာတုိင္း ရင္းသားမ်ားဟာ တျခားတုိင္းရင္းသားအားလုံးရဲ ့ မလုိမုန္းတီးမွဳကုိ အခံရဆုံးျဖစ္ေနရတယ္။ ဗမာေတြ
ဟာ နယ္ခ်ဲ ့လက္ေအာက္က်ေရာက္ခဲ့တုန္းက အေနာက္တုိင္းသားအားလုံးကုိ မႏွစ္ၿမိဳ ့ၾကသလုိ အျခား တုိင္းရင္းသားေတြဟာလည္း ေပၚလစီကုိင္သူေတြနဲ ့အားဏာပုိင္သူအားလုံး ဗမာသာျဖစ္တဲ့ဒီေန ့ အစုိးရအဖြဲ ့ကုိအေျခခံၿပီး၊ ဗမာမွန္သမွ်ကုိ မႏွစ္ၿမိဳ ့စိတ္ေတြ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းမဟုတ္ရင္ေတာင္ အုံ ့ ပုန္းေတာ့ခံစားေနၾကရမွာပါ။ 

    တကယ္ေတာ့ ဗမာေရာတျခားတုိင္းရင္းသားအားလုံးမွာ လႊမ္းမုိးေနတာက တရားမွ်တမွဳဆုိတာထက္ မိမိဆုိင္ရာလူမ်ိဳးကုိသာ မ႑ဳိင္ထားတဲ့ ပေဒသရာဇ္စိတ္မွ်သာျဖစ္ေနလုိ ့ ဒီကိစၥအတြက္ ထြက္ေပါက္ မရွိျဖစ္ေနတာပါ။ျမန္မာျပည္တြင္းလူမ်ိဳးေရးျပသနာဟာ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ကစၿပီး အျပင္းအထန္ျဖစ္ပြား
ခဲ့တာပါ။ အုပ္စုိးသူတုိ ့ရဲ ့ႏုိင္ငံေရးကစားကြက္တခုအျဖစ္ ႀကိဳက္သလုိဖန္တီးထားတဲ့သမုိင္းကုိ သံေယာင္ လုိက္ၿပီး ေတြးတဲ့အေတြးအေခၚ၊ ေက်းကြ်န္ေတြက ပဲ့တင္ထပ္သလုိ၊ နယ္ခ်ဲ ့ေခတ္ေရာက္မွ ျဖစ္လာတာ လုံး၀မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ နယ္ခ်ဲ ့ေခတ္က ဗမာျပည္တြင္းတုိင္းရင္းသားအားလုံးအၾကား တန္းတူ မွဳအရွိဆုံးေခတ္ဆုိတာ သမုိင္းကုိ ဒုိးယုိေပါက္ ေဖါက္ထြင္းသုံးသပ္ႏုိင္သူတုိင္းက လက္ခံမွာပါ။ 


   ဒီလုိေျပာလုိက္ျခင္းဟာ အေၾကာင္းမွန္ကုိ ေဖၚထုတ္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးသူကုိယ္၌ကေတာ့ 
နယ္ခ်ဲ ့ျဖစ္ေစ၊ ပေဒသရာဇ္ျဖစ္ေစ အသံေကာင္းဟစ္ေနတဲ့ဘာစနစ္ဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူလူခ်င္း ရက္ရက္စက္
စက္ အႏုိင္က်င့္တဲ့စနစ္မွန္သမွ်ကုိ ပုိမုန္းပါတယ္။


           ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ စစ္အစုိးရကေရာ လက္၀ဲ၀ါဒီကပါ အခ်ိန္မဟုတ္အခါမဟုတ္ စည္းခ်က္
ညီညီေအာ္ေနၾကတဲ့ နယ္ခ်ဲ ့ဆန္ ့က်င္ေရးဟစ္စံေတြဟာ ျမန္မာျပည္အတြက္ ပေဒသရာဇ္မ်ိဳးခ်စ္စိတ္
ကုိ အျမစ္မျပတ္သြားေအာင္ ႏုိးဆြဖုိ ့ကလႊဲၿပီး တျခားဘာမွအသုံးမ၀င္ပါဘူး။ စစ္အစုိးရက မိမိအာဏာ
ကုိင္ထားမွဳကုိ သင္ျမတ္ေၾကာင္း၊ လုိလားအပ္ေၾကာင္း၊ အေၾကာင္းျပႏုိင္ဖုိ ့နယ္ခ်ဲ ့စနစ္ခ်ီးေျခာက္ကုိ
ေရႏူးေနတာျဖစ္ေပမဲ့ လက္၀ဲ၀ါဒီမ်ားကေတာ့ မိမိတုိ ့က မိတ္ေဆြအျဖစ္ တဘက္သတ္ခံယူထားပုံရတဲ့ တရုတ္ျပည္လုံၿခံဳေရးအတြက္ ၀ုိင္းလုပ္ေပးေနတာ ျဖစ္ပုံရပါတယ္။

       ဆင္ႀကီးတေကာင္ကုိ ကါကြယ္ရမွာက မိမိရဲ ့လူတန္းစားေရးတာ၀န္လုိ ့ပုရြက္ဆိတ္ေလးေတြက သေဘာေပါက္ထားၾကပုံပါဘဲ။ ျပည္တြင္းကလူထုအေနနဲ ့ မ်က္၀ါးထင္ထင္ျမင္ရတာက တရုတ္ဟာ
ျမန္မာျပည္သူေတြကုိ ရက္စက္ရုိင္းစုိင္းစြာ ဓါးမုိးအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ စစ္အစုိးရရဲ ့အားကုိးအားထားျပဳရာ တဦးတည္းေသာ အခင္မင္ဆုံး မိတ္ေဆြႏုိင္ငံျဖစ္ေနျခင္းပါဘဲ။ တရုတ္ကေတာ့ ျမန္မာျပည္ကုိ စီးပြားေရး အက်ိဳးအျမတ္နဲ ့ မဟာဗ်ဴဟာၿခံစည္းရုိးႏုိ္င္ငံအျဖစ္ လုပ္ထားဖုိ ့အတြက္သာျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးေရွးက တရုတ္အစုိးရလုိ ျမန္မာျပည္ကလူတန္းစားတုိက္ပြဲကုိ အေထာက္အကူျပဳဖုိ ့ဆုိတဲ့ေစတနာ လုံး၀မေတြ ့ ပါဘူး။ 

 
   ဒီေတာ့ ျပည္သူေတြဟာ စစ္အစုိးရကုိ တရုတ္အစုိးရကုိလဲ မုန္းမွာပါဘဲ။ တရုတ္အစုိးရကုိမုန္းတဲ့အ
တြက္ တရုတ္ေရွ ့ေနကုိလုပ္ေနတဲ့ ျမန္မာျပည္ကလူတန္းစားေရး ပါတီကုိလည္း ၾကည္ၾကမွာမဟုတ္ဘူး ဆုိတာ သေဘာေပါက္ၿပီး ဆင္ျခင္ျပဳျပင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္ျပည္သူေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးအယူ၀ါဒတခုကုိ နတ္ေတြသိၾကားေတြကုိယုံသလုိ မ်က္စိစုံမိတ္ၿပီး ယုံေလ့ရွိတဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။


     ဒီေန ့အရင္းရွင္စနစ္ကုိေရာ၊ ပစၥည္းမဲ့၀ါဒကုိပါ လွ်ာႏွစ္ခြလုပ္သုံးေနတဲ့တရုတ္ႏုိင္ငံဟာ မိမိႏုိ္င္ငံကုိ ကါကြယ္ဖုိ ့ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြမွာရွိတဲ့ ့ပေဒသရာဇ္မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္ကုိ ျပန္လည္ေခါင္းေထာင္လာ
ေအာင္ တဖက္လွည့္အားေပးျခင္းျဖင့္ နယ္ခ်ဲ ့ဆန္ ့က်င္ေရးအေရးေတာ္ပုံႀကီးကုိ ယာယီအားျဖင့္ ထိန္း သိမ္းႏုိင္မယ္လုိ ့ ယူဆေနပုံရပါတယ္။ 

                                                   ဒီေပၚလစီေၾကာင့္ဘဲ ျမန္မာစစ္အစုိးရကုိ စစ္ပေဒသရာဇ္ႀကီးေတြ
အျဖစ္က က်ဆုံးသြားေစမဲ့ ႏုိ္င္ငံတကါဖိအားမွန္သမွ်ကုိ ျမန္မာျပည္သူေတြကုိ ေထာက္ထားျခင္းမရွိတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးေပးၿပီး ကန္ ့လန္ ့လုပ္ေနတာျဖစ္မွာေပါ့။ ဒီေတာ့ ဒီေန ့အဖုိ ့ ပေဒသရာဇ္နဲ ့ နယ္ခ်ဲ ့၊ ဘယ္သူပုိဆုိးသလဲဆုိတာကုိ သိျမင္ဖုိ ့က တုိင္းရင္းသားျပည္သူအားလုံးရဲ ့၊ မိမိဆုိင္ရာအက်ိဳးစီး
ပြါးအတြက္ သေဘာေပါက္မွဳနဲ ့ တြက္ခ်က္တတ္မွဳအေပၚမွာဘဲ မူတည္ေနပါေတာ့တယ္။

ဂၢ

ပဥၥမအႀကိမ္ေျမာက္ အားမာန္သစ္မဂၢဇင္း(ဘန္ေကာက္ၿမိဳ ့အေျခစုိက္)
မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖၚျပပါသည္။
Karentimes. 14-09-2011.



No comments:

Post a Comment